Alianța Colegiilor Centenare
  • Contact
  • Forum
  • Membri
  • Arhivă foto
  • Documente
  • Știri și activități
  • Articole

Platforma de eLearning GOOGLE CLASSROOM

Platforma  de eLearning GOOGLE CLASSROOM

Autor:

Constanța Năstase –profesor de informatică

Colegiul Național ”Sfântul Sava”

     Sistemul de educație modern din întreaga lume se adaptează  din ce ce în ce mai mult la toate avantajele oferite de inovațiile tehnologiei de comunicare și digitalizarea informațiilor atât în direcția procesului educativ, al schimbului de informații, cât și în comunicare și evaluare.   Generațiile actuale se implică în procesul educativ mult mai activ atunci când se utilizează sisteme moderne (manuale digitale, comunicarea profesor – elev, elev-elev în timp real, utilizarea platformelor de instruire și evaluare, participarea la conferințe și cursuri în mediul virtual). Accesarea acestor materiale și mijloace pe dispozitive moderne – tablete, laptopuri cu acces la Internet permanent fac sistemul de educație mult mai atractiv și mai apropiat de tineri care sunt ”dependenți” de aceste dispozitive. Competențele digitale sunt tot mai cerute în ultimii ani în toate domeniile.

     Comisia Europenă consideră competențele digitale printre cele opt competențe cheie necesare absolventului în contexul societății bazate pe cunoaștere.

     Sistemele de educație digitalizate sunt implementate pe așa-zisele platforme de eLearning.

     E-learning (sau eLearning) reprezintă utilizarea unor resurse ale Tehnologiei Comunicațiilor și a Informației în procesul instructiv educativ (predare, evaluare, comunicare, în timp real). Resurse fizice – calculator, tablete, telefoane inteligente. Resurse software- aplicații pentru realizarea unor lecții, teste (cum ar fi aplicațiile din Microsoft Office). Resurse virtuale: web, poșta electronică. Un rol important îl are accesul permanent la Internet. Internetul constituie atât mediul de distribuție al materialelor, cât și canalul de comunicare între profesor-elev, elev-elev, profesor-părinte, elev-elev, profesor-profesor. Platformele de e-learning dețin  un sistem ce permite măsurarea performanţei – evaluarea.

     Utilizarea platformelor de învățare digitale în procesul instructiv educativ permite profesorului prezentarea lecțiilor în format electronic, transmiterea temelor către toți elevii, sau unor grupe de elevi, diferențiat, transmiterea unor mesaje individual sau unui grup de elevi, crearea și încărcarea pe platformă a unor teste, teze, teme de proiect în format digital, legături către site-uri utile, către alte platforme educaționale, biblioteci virtuale. Aceste activități sunt evaluate de profesor care poate gestiona cu atenție activitatea fiecărui elev. Tuturor activităților li se pot atașa termene ferme. Un mare avantaj este și reducerea volumului de hârtie prin utilizarea lucrărilor și rezolvarea acestora tot în format digital.

     Anul acesta am participat la cursul de formare Tap-Swipe-Pinch-General din cadrul proiectului  Erasmus +, School education staff mobility, în perioada 26.03.2017 – 01.04.2017, la Barcelona, având marea oportunitate de a identifica și lucra cu multe aplicații  dezvoltate pe sistemul de operare Android, IOS și Windows, aplicații și platforme de eLearning utile pentru instruire, comunicare și evaluare.

     La cursul  Tap-Swipe-Pinch-General  ne-au fost prezentate platformele de e-learning Socrative, ClassKick, SeeSaw, NearPod, Google Classroom care sunt compatibile cu sistemele de operare Android, Windows sau IOS, unele sunt free altele nu.

     În acest articol voi descrie elemente generale de utilizare a platformei de eLearning Google Classroom. Această platformă poate fi utilizată pe dispozitive inteligente cât și pe desktop, laptop conectate la internet  și este o aplicație free. Peste 20 milioane de elevi și profesori din 190 de țări folosesc Classroom.

     Orice profesor de orice specialitate își poate crea propriiile clase, propriile cursuri, teste, activități. Nu trebuie decât să aibă o adresă de e-mail gmail și să parcurgă acesti pasi.

Ultimele Activitati

  • Zilele ACC 2019, Targu Mures, CN A.P.Ilarian

    Joi, 10 Oct, 2019

    Zilele Alianței Colegiilor Centenare se vor desfășura în perioada 11-13 octombrie 2019 la Tg. Mu…

  • ELEVI OLIMPICI la Academia Română

    Miercuri, 24 Apr, 2019

    Elevi olimpici din licee A.C.C. au fost invitați la sărbătorirea zilei Academiei Române în dat…

  • Articole/Știri despre ACC

    Marti, 18 Sep, 2018

    ACC în Tribuna Învățământului Puncte de vedere – Prof. George CAZACU, Președintele Al…

Ultimele Stiri

  • Scopul și obiectivele A.C.C. în Strategia A.R.

    Miercuri, 24 Apr, 2019

    Cazacu George, B.A.R., 9 noiembrie 2017 În ’89 am trăit cu toții senzația că România s-a…

  • Descentralizarea, o necesitate !

    Joi, 7 Feb, 2019

    Trei mari colegii brașovene in Patul lui Procust al invățământului românesc. Cine urmează?…

  • Cine urmează după ȘINCAI ?

    Miercuri, 30 Ian, 2019

    Descentralizarea, o necesitate! Alianța Colegiilor Centenare din Romănia constată încă…

Membrii

  • Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu Liceul Teoretic Mihail Kogălniceanu

    Vaslui, str. Mihail Kogălniceanu, nr.19, jud. Vaslui

  • Colegiul Național Fraţii Buzeşti Colegiul Național Fraţii Buzeşti

    Craiova, str. Ştirbei Vodă, nr. 5, jud. Dolj

  • Colegiul Național Eudoxiu Hurmuzachi Colegiul Național Eudoxiu Hurmuzachi

    Str. Calea Bucovinei, nr. 5, Radauti, jud. Suceava